Van sporadisch een bezoeker naar warme leads
Wordt je website maar slecht bezocht? Dan is de kans groot dat hij niet erg hoog in Google staat bij de relevante zoekwoorden. Zonde! Want wanneer iemand specifiek op bijvoorbeeld: ”rode sneakers kopen” googled en niet jouw site op pagina 1 van Google ziet staan dan is de kans groot dat diegene bij jouw concurrent zijn sneakers gaat kopen.
Hoger in Google
Ranken op relevante zoekwoorden
SEO strategie op basis van uitgebreid zoekwoordenonderzoek
Ons SEO Proces
Om hoger in Google te komen heb je een goede SEO strategie nodig. Waar je vroeger gewoon heel vaak je zoekwoord op je pagina spamde is dat nu een absolute no go. Weten wat wel werkt om gevonden te worden in Google? Wij kijken graag met je mee!

Intake

Onderzoek

Toepassen

Monitoren & Tweaken

1
Intake
Eerst leren we jou en je bedrijf graag beter kennen. Op deze manier brengen we samen in beeld wie je doelgroep is. Dit is erg belangrijk om te weten voor ons. Op deze manier kunnen wij onderzoek doen naar de zoekwoorden waar jouw doelgroep op zoekt.

2
Onderzoek
Tijdens het SEO onderzoek gaan we op zoek naar relevante zoekwoorden voor jouw doelgroep. Vervolgens kijken we hoe vaak hier maandelijks op gezocht wordt.
Vaak hebben de mensen de veronderstelling: hoe vaker gezocht hoe beter. Dit is niet helemaal waar. Een zoekwoord waar bijvoorbeeld 1500 keer per maand op gezocht wordt heeft vaak namelijk ook erg veel concurrentie. Om dan hoog in Google te komen kan een grote uitdaging vormen.
Het is dan ook de kunst om zoekwoorden te zoeken waar dit hoog in Google komen makkelijker is om snel resultaat te kunnen boeken.

3
Toepassen
Wanneer het onderzoek eenmaal is gedaan gaan we onze bevindingen toepassen. Afhankelijk van de hoeveelheid relevante zoekwoorden passen we bestaande pagina’s aan maar voegen we ook nieuwe pagina’s toe aan de website.
De hoeveelheid werk is hier sterk afhankelijk van de branche, doelgroep en de wens m.b.t. posities in Google.

4
Monitoren & Tweaken
Vervolgens is het erg belangrijk om scherp in de gaten te houden wat voor een veranderingen de SEO werkzaamheden teweeg brengen. Is een stijging bijvoorbeeld minder hard dan verwacht? Dan moeten we wellicht extra content gaan maken over dit zoekwoord.
SEO begint eigenlijk pas echt in deze fase naar onze mening!