Meer sales uit bestaande klanten halen?
Een bestaande klant verliest men (helaas) vaak al snel uit het oog. Dit terwijl deze persoon al is een keer tot aankoop bij jou is overgegaan. Het vertrouwen is er dus in jouw business. Zonde om hier niet op in te spelen!
Door contact te houden met bestaande klanten blijft jouw bedrijf top of mind bij de klant. Op deze manier zal deze sneller weer bij jou terugkomen voor je andere producten.
Opzetten van een mailinglijst voor prospects
Een bezoeker van jouw site hoeft natuurlijk niet meteen tot aankoop over te gaan. Wanneer hij of zij interesse heeft in jouw product of dienst kan het veel opleveren wanneer deze prospect zich inschrijft voor jouw mailinglijst.
Op deze manier behoud je contact en richten we de mailings zo in dat de prospect alsnog gestimuleerd word om tot aankoop over te gaan.
Meer verkopen
Verhoging van terugkerende klanten (retentie)
Maak fans van je klanten
Ons Email marketing proces
Hoe wij jouw emailmarketing proces optimaal inrichten:

Retentie vs Mailinglijst

Tooling

Mailings realiseren

Verzenden en monitoren

1
Retentie vs. Mailinglijst
In stap 1 kijken we gezamenlijk wat het beste werkt voor jouw product of dienst. Heeft jouw doelgroep bijvoorbeeld een lange besluitvormingstermijn nodig voor ze tot aankoop over gaan? Dan is een mailinglijst de juiste tool om in te zetten!
Leent jouw product of dienst zich goed voor up- of cross sells? Dan gaan we jouw bestaande klanten benaderen via de mail om ze te verleiden tot meer aankopen bij jouw bedrijf!

2
Tooling
Afhankelijk van het doel van jouw email marketing kiezen we de juiste tools uit om in te zetten.
Zo zijn er bijvoorbeeld tools die automatisch een reeks van emails kunnen sturen naar een klant die recent tot aankoop bij jou is over gegaan.

3
Mailings realiseren
Vervolgens realiseren we de mailings. Vaak kies je hier voor een mailing flow. Dit wil zeggen: meerdere emails die elkaar opvolgen.
Deze mailings worden door ervaren tekstschrijvers vormgegeven om optimaal op jouw doelgroep in te spelen.
Afhankelijk van de omvang van jouw doelgroep kunnen we hier ook kiezen voor A/B testen om zo te kijken welke mailings het beste aanslaan bij jouw doelgroep!

4
Verzenden & monitoren
Alhoewel het verzenden van de mailing grotendeels automatisch gaat kunnen we nog niet met de voeten op tafel gaan zitten wachten tot de verkopen binnenstromen..
Het is in deze fase namelijk van enorm belang om te monitoren! Hoeveel mensen openen de mail daadwerkelijk? Is dit weinig, dan is een ander onderwerp misschien beter voor de volgende mail. Klikken mensen opvallend vaak op een bepaalde knop? Dan gaan we dit zeker verwerken in de volgende mailing!